Reko

Ordförklaringar

Vi vill att du som är medlem hos oss ska vara nöjd med oss. Därför behöver vi veta veta vad du tycker - både ris och ros. Vill du klaga på något? Har du idéer om hur vi skulle kunna jobba annorlunda? Vad fungerar bra? Hör av dig!

Det här kan du förvänta dig

Du som har kontakt med oss ska möta proffsiga och engagerade handläggare. Vi ska vara tillgängliga för att lämna upplysningar, ge vägledning och råd, besvara frågor och hjälpa dig tillrätta. Det ska vara lätt att nå oss och vi ska uttrycka oss vårdat, enkelt och begripligt så att du får svar på dina frågor snabbt och smidigt och att ditt ärende handläggs skyndsamt. Det vinner vi alla på.

Kontakta Reko

Eftersom vi vill ha nöjda medlemmar behöver vi veta vad medlemmarna tycker. Därför genomför vi medlemsundersökningar varje månad. Men vi vill också ha dina specifika åsikter. Enklast mejlar du vår reklamationsombudsman Reko. Reko svarar på allt som kommer in och ser till att synpunkterna som framförs kommer rätt person.

Hör av dig till oss

Har du erfarenheter av vårt sätt att arbeta eller klagomål som du vill anmäla till oss eller om du har frågor om hur vi arbetar ska du anmäla det här. Om du vill återkommer Reko till dig med upplysning om vad som hänt med din reklamation.

Ring Reko på 08-412 33 89, eller mejla till reko@aea.se.

Vi är nöjda när våra medlemmar...

  • Får den ersättning de har rätt till – varken mer eller mindre.
  • Förstår vilka villkor som gäller i situationer när det är viktigt för dem att veta.
  • Tycker att det är lätt att bli medlem och att det är lätt att ha med oss att göra.
  • Känner att vi står på deras sida och att de blir bemötta som människor och inte som personnummer.
  • Känner sig trygga i att få den service de behöver från oss.
  • Att de kan fokusera på sitt arbetssökande och inte på att söka a-kassa.

 

 

 

Tyck till


Vi på webbredaktion läser alla kommentarer och de är till stor hjälp i vårt förbättringsarbete. Dina kommentarer publiceras inte på sidan. Du kommer inte att få svar på din kommentar.

Tipsa en vän





Uppdaterad: 5 februari 2015
Sidansvarig: Karl-Eric Spörndly