Problem med iOS 11 eller senare

Har du operativsystemet iOS 11 i din iPhone eller iPad kan du få problem när du ska signera med ditt BankID på Mina sidor om du använder Safari.

Du får problem att logga in eller att signera en tidrapport.
Åtgärd: Ladda ner webbläsaren Chrome via AppStore. Chrome är gratis.


Du kan inte skicka in tidrapporten (den är signerad men du får ingen bekräftelse), du fastnar/är kvar på signeringssidan. Du ser lite av Sanningsförsäkran, men allt annat är vitt
Åtgärd: Logga ut ur Mina sidor och logga sedan in igen ta upp kortet från "Påbörjade". Signera därefter så skickas det in till oss.


Du kan inte logga in, du har signerat men fastnar/är kvar på inloggningssidan och personnumret som skrivits in är raderat.
Åtgärd: Gå till telefonens inställningar och rensa webbhistorik från Safari. Gå in på Inställningar i telefonen. Sök fram Safari, tryck på pilen och scrolla ner till Rensa historik och webbplatsdata. Tryck på Rensa och pröva sedan att logga in på Mina sidor på nytt.


Din tidrapport är låst
Åtgärd: Avvakta och försök igen lite senare. Låsningen verkar släppa inom 30 minuter.
Eftersom problemet bara uppstår i webbläsaren Safari som finns på telefon och surfplatta, är vår bästa rekommendation att byta webbläsare i telefonen eller att signera dina tidrapporter på en dator tills vidare.

0 av 0 personer tyckte att de fick svar på sin fråga

Fick du svar på din fråga? Ja Nej